Menu 02 Algemene Informatie 1 februari 2014

De vereniging bestaat uit een harmonieorkest en een opleidingsorkest

Het opleidingsorkest bestaat uit leerlingen die onder leiding van de dirigent leren samen te spelen.

Leerlingen worden in het orkest en bij de instrumentlessen voorbereid op het behalen van het A-diploma van de KNFM, en kunnen daarmee vervolgens na verloop van tijd ook in het harmonieorkest gaan meespelen.

Op dit moment repeteert het opleidingsorkest niet omdat alle huidige leerlingen al meespelen in het harmonieorkest, zodra er weer amv leerlingen instromen -naar verwachting najaar 2014- zullen de repetities weer starten.

Het harmonieorkest bestaat op dit moment uit 6 klarinetten, 1 basklarinet, 2 fluiten, 2 hobo's, 4 alt saxofoons, 3 hoorns, 5 trompetten, 5 trombones, 5 slagwerkers, 1 bes bas, 1 es bas, 2 tenor saxofoons, en 4 baritons.

Beide orkesten staan, sinds 2014, onder leiding van dirigent Raymond Waanders. De doelstelling van beide orkesten is om op een ontspannen en gezellige wijze samen kwalitatief goede blaasmuziek te maken. De muziek die ten gehore wordt gebracht tijdens uitvoeringen en concerten (zie agenda) varieert van marsen, musical- en filmmuziek tot (populair-) klassiek.

In goed overleg tussen dirigent en muziekcommissie worden de te repeteren en te spelen muziekstukken uitgezocht. De muziekcommissie maakt hiervoor een selectie uit eigen of geleend repertoire op het gewenste muziekniveau.

De leden van de muziekvereniging houden jaarlijks een grote koek-verkoopactie om zo wat extra financiële middelen voor onze vereniging te verwerven.

Verder hebben wij nog overal in de omgeving onze donateurs. Deze mensen, die jaarlijks de muziekvereniging ondersteunen met een financiële bijdrage, kunnen en willen we niet missen. Elk jaar worden de donateurskaarten door leden van de vereniging verspreid.