Menu 03 De Harmonie 1 februari 2014

De HarmonieHet harmonieorkest bestaat momenteel uit 41 muzikanten en staat onder leiding van Raymond Waanders.

De repetities zijn op donderdagavond van 20.00 tot 22.00 uur met om 21.00 uur een korte koffiepauze. Repetitielocatie is sinds 2011 zaal Herfkens in Baak.

De Harmonie heeft de laatste paar jaar een flinke groei doorgemaakt. Gedeeltelijk door mensen van buitenaf die het leuk vinden om bij onze vereniging te komen spelen, maar ook door veel jeugd die na enige tijd in het opleidingsorkest meegespeeld te hebben, doorgestroomd is. De leeftijd van de leden ligt dan ook tussen de 13 en de 70 jaar.

Wij hebben een zeer gevarieerd repertoire op onze lessenaars; van lichte concertwerken tot popmuziek; van kerstmuziek tot concertmarsen. Voor elk wat wils.

We werken mee aan een aantal activiteiten in Wichmond zoals rond het oranjefeest in augustus. Elk jaar zijn we daar aanwezig bij de fietstocht en geven we een serenade aan het koningspaar bij het vogelschieten.

Ook geven we elk jaar een voorjaarsconcert en -als afsluiting voor de vakantie- een zomerconcert.

Wat we niet (meer) doen is op straat lopen als orkest. Wel lopen enkele leden soms op verzoek mee bij collega verenigingen.

De uniformen hebben een aantal jaren geleden plaats gemaakt voor eigen kleding. De kledingcommissie die hiervoor in het leven is geroepen heeft hiervoor richtlijnen opgesteld. De vereniging levert bijbehorende accessoires zodat het orkest oogt als een eenheid.